KRIMIONLINE, KRIMI VIDEA, KRIMI ZPRÁVY, KRIMI PLUS

KRIMIONLINE.cz

KRIMI ZPRÁVY ONLINE

krimi zprávy

ČLÁNKY

Na trati, kde vykolejil nákladní vlak, byly povolené skoro všechny šrouby

Pátrání po příčinách nedělní nehody na železniční trati mezi Vyškovem a Ivanovicemi na Hané, při které vykolejil nákladní vlak, stále pokračuje. A sílí i spory mezi Drážní inspekcí (DI), která celou událost vyšetřuje, a správcem kolejí Správou železniční dopravní cesty (SŽDC).


V úterý totiž inspektoři přišli s oznámením, že až 98 procent šroubů u kolejí bylo povolených, což by mohlo být jednou z příčin havárie. SŽDC to ale odmítla s tím, že jde o předčasné závěry a informace vytržené z kontextu. Samotný provoz na frekventované trati z Brna na Olomouc a Ostravu by měl být už ve středu obnoven.

Že na místě havárie byly takřka všechny šrouby povolené, inspektory na místě šokovalo, podle nich se jedná o katastrofální stav. „Tyto problémy, byť ne zdaleka tak dramatické, bohužel nejsou ojedinělými, setkali jsme s nimi i na trati mezi Žatcem a Chomutovem,“ prohlásil mluvčí DI Martin Drápal.

V úterý měl vypovídat traťmistr, který koleje kontroloval na upozornění strojvůdců v pátek a v sobotu před havárií a nezjistil na nich žádné problémy. „Jeho výpověď ale musela být přesunuta nejdříve na čtvrtek, protože požádal, aby u výslechu byl přítomen jeho obhájce, který bude mít čas právě až ke konci týdne. Na jeho účast má samozřejmě právo,“ nechtěl spekulovat o možném traťmistrovu černém svědomí Drápal.

Podle názoru SŽDC ale mohlo dojít k povolení šroubů i při samotném vykolejení.

„Čekáme na výsledky seriózních znaleckých posudků. Zprávy DI jsou informacemi vytrženými z kontextu, důležitá bude až zpráva při ukončení vyšetřování. My samozřejmě provádíme i vnitřní analýzu a kontrolu, bezpečnostní standardy máme nastavené dobře, teď zjišťujeme, zda však nedošlo k individuálnímu pochybení,“ řekl Právu mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Halla také odmítl, že by se zanedbávala kontrola kolejí. „Na některých tratích se kontroly provádějí i několikrát týdně, pochůzkou nebo průjezdem, záleží samozřejmě i na stavu nebo stáří kolejí. Bezpečnost je pro nás prioritou,“ dodal Halla.

Na místě nehody u obce Topolany zatím v úterý pokračovaly intenzivní práce na opravě kolejí, dělníci vyprostili poslední vagon a dokončovali obnovu vedení. Pohled na zohýbané vykolejené vagóny odsunuté na blízké pole přitom jejich snažení dodával kulisy jak z apokalyptického filmu.


(Zdroj: Krimi Zprávy Chomutov)


krimi pátrání

PÁTRÁNÍ PO OSOBÁCH


ČORBA LADISLAV
* 18.3.1963 hledaný

DUCHOŇ KAREL
* 19.1.1990 hledaný

FILIP MIROSLAV
* 28.12.1955 pohřešovaný

GUJDA JAROSLAV
* 23.9.1985 hledaný

HOUSKA VÁCLAV
* 22.3.1947 pohřešovaný

JANDOVÁ KATEŘINA
* 23.8.1991 hledaná

KMOCH PAVEL
* 8.6.1971 hledaný

MAŇÁK MILAN
* 17.4.1983 hledaný

NGUYEN Van Huong ( NGUYEN VĂN HUONG )
*  hledaný

NGUYEN VĂN HUONG
* 18.4.1966 hledaný

POPOVICI MARK
* 5.11.2018 pohřešovaný

RAETHER MICHAL
* 17.10.1986 pohřešovaný

RAKAŠ PATRIK
* 13.1.1993 hledaný

(Zdroj: Policie ČR www.policie.cz)

krimi zprávy

KRIMIONLINE.cz

Praha Brno Ostrava Plzeň Liberec Olomouc Ústí nad Labem České Budějovice Hradec Králové Pardubice Havířov Zlín Kladno Most Karviná Opava Frýdek-Místek Karlovy Vary Teplice Děčín Jihlava Chomutov Jablonec nad Nisou Přerov Prostějov Mladá Boleslav Česká Lípa Třebíč Třinec Tábor Znojmo Příbram Cheb Orlová Kolín Trutnov Písek Kroměříž Šumperk Vsetín Valašské Meziříčí Litvínov Uherské Hradiště Hodonín Český Těšín Břeclav Krnov Litoměřice Sokolov Nový Jičín